16 Ağustos 2012 Perşembe

DEPREM GERCEGI BIR GUN DEGIL, HER GUN!!



        DEPREM GERÇEĞİ BİR GÜN DEĞİL,  HER GÜN!!


     Evet Dostlar , 17 Ağustos 1999 Tüm Türkiye'nin unutamadığı gerçek... yada unuttuğu...
Ben bu deprem gerçeğini bizzat yaşayan birisi olarak, bu gerçeğin  neresinde olduğumuzu defalarca yargıladım.Bu gece; herkes Yalova'da o geceye geri dönüş yapmış bir durumda.. Ama o gece bir yakınını kaybetmiş yada evini maziye gömmüş insanların haricinde herkes , geçmişte olduğu gibi ( yüz yıllardan beri) çoğu şeyi unutmuş. Bu geceden sonra yeniden unutacak.Bana kızmayın , üzücü ama bu böyle...
   
    Kaçımızın evinde deprem çantası var, çocuklarımız hayat üçgenini biliyor mu?  yada  oturduğumuz evin gerçek durumunu ne kadar irdeledik.. bütün bunlar ve birçoğu  saece bu gece aklımıza gelmemeli... Ben öyle bir haftada yüzlerce evin soyulduğuna, bir lahmacunun 5 katı fiyatına satıldığına, yardım kamyonlarının 80 yaşındaki ninemize su vermediğine şahit olmuş biriyim.. Bizim gerçeğimiz Deprem olmalı , bu anlattıklarım değil.Bilinçlenmeli ve bilinçlendirmeliyiz..

 
     Size 1 saat önce yaşadığım üzücü bir olayı yazarak bitirmek istiyorum ;

     Deprem anıtında eski fotoğrafları incelerken, Bir fotoğrafın önünde donup kalmış bir amca dikkatimi çekti. Yaklaştım ,  onu hissetmek istedim. Bana dönerek dolu gözleriyle enkazı gösterdi. Bizim evimizdi dedi. Ne desem nafile idi o an.. Kendisinin şanslı olduğunu dile getirdim.. Gözlerimin içine bakarak yaşımı sordu.. 32 dediğimde. 10  saniye bana baktı ve oğlumda senin kadar olacaktı  dedi....

   Bu yazımı sizleri üzmek için paylaşmadım.. Bir kez daha Deprem gerçeğini yüreğimizde hissetmemiz için yazdım. İster deprem bölgesinde olalım, istersek çok uzaklarında... Ama lütfen herkesi bu konuda bilinçlendirelim. O çocuk bizimde çocuğumuz olabilir yıllar sonra...

   Sağlıkla kalın....


Hiç yorum yok: